INTERMEZZO 1

Explicatii suplimentare

Marturisesc ca intentia mea initiala era sa postez pe acest blog cam un articol pe saptamana dar, situatia ivita dupa prima postare, cea cu ocolitoarea, ma face sa introduc un intermezzo cu oarece lamuriri suplimentare. Mai concret, desi blogul nu a fost gandit ca unul de conversatii, am avut o multitudine de discutii telefonice sau tete-a-tete (nu ma plang, deoarece mai toate au fost OK) care m-au facut sa exprim urmatoarele dorinte:

-dragi prieteni, nu va opreste nimeni si nimic sa faceti public tot ceea ce mi-ati spus/imi veti spune mie. In fond singura solutie pentru a spune ceea ce nu se vrea a fi spus este internetul, unde, din fericire, ne putem exprima liber…Cu certitudine, eu nu voi povesti despre discutiile noastre.

-repet, nu intentionez sa povestesc despre persoane ci despre situatii. Azi exista in zona Turda cateva probleme grave, majoritatea mostenite si nu se dezbate subiectul. Lucrurile merg prost si pentru faptul ca multi dintre oamenii de buna credinta sunt inactivi politic (nu cred ca e nevoie de detalii). Totusi, daca invatam din greselile trecutului putem influenta pozitiv viitorul. Mai concret, viata m-a invatat ca in politica cel care “are microfonul” poate utiliza usor vechea metoda “dai in mine, dai in fabrici si uzine”, ducand in derizoriu orice subiect. Exemplific usor: dupa articolul cu ocolitoarea, un domn (nu-l cunosc dar nu-l suspectez de reacredinta) mi-a sugerat ca as fi unul dintre vinovati prin…tacerea de atunci. Mai-mai…mai stiti multi care au zis ceva atunci, in afara de mine? Bineinteles ca in scurt timp ajunsesem “dusmanul poporului”. Alta metoda: “da-l in colo pe Saveanu ca doar cu ei si-a trait traiul si si-a mancat malaiul”…De fapt chiar “nu mi-am trait traiul” si cu atat mai mult “nu mi-am mancat malaiul”…s.a.m.d. Nimic critic despre problema de fond. Q.E.D.

-raportat la “picanterii” (ca sa pastrez exprimarea)-voi ramane in termeni opozabili tehnico-economic, politic sau de oportunitate oricarui doritor serios. Eu unul n-am chiar nimic de “recuperat din trecut”, ca sa folosesc cuvintele unui “clasic in viata” care m-a contactat zilele astea. Totusi, voi initia inca doua capitole, unul numit “Politicienii spun lucruri trasnite” si altul numit “Dorel”(cu mentiunea ca “Dorel” nu a fost intotdeauna executantul…)